Michel Hogenes

Dr. Michel Hogenes werd geboren op 8 november 1970 in Purmerend. Hij studeerde Elektronisch Orgel en Schoolmuziek aan het Conservatorium van Alkmaar en behaalde post-HBO diploma's Ortho(ped)agogische Muziekbeoefening, Keyboards, en Muziek op Schoot. Michel is aan Vrije Universiteit in Amsterdam gepromoveerd in de onderwijspedagogiek.

Na zijn studie werkte Michel als (muziek)docent in het speciaal onderwijs, het basis- en voorgezet onderwijs.
Sinds 2000 is hij werkzaam in het hoger onderwijs, namelijk als docent pedagogiek/ onderwijskunde en kunstzinnige oriëntatie/ muziek aan de pabo van De Haagse Hogeschool en als studieleider van de Master Kunsteducatie aan Codarts, Hogeschool voor de Kunsten in Rotterdam. Vanuit De Haagse Hogeschool is Michel één dag in de week gedetacheerd bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden.

Naast zijn werk aan beide hogescholen is Michel actief in verschillende organisaties. Hij is voorzitter van Gehrels Muziekeducatie; redacteur van JETEN, het tijdschrift van het European Teacher Education Network (ETEN); en ambassadeur van Meer Muziek in de Klas.

Aankomende cursussen van Michel Hogenes

Titel Aanvang Locatie