Online coachen in de kinderopvang

Cursusduur: 10.00 uur - 12.30 uur
Docenten: Wilmie Colbers
Deelnameprijs : 85,00
Incompany aanvraag
Van de nood een deugd maken, daar lijkt het op om op dit moment een onlinetraining over online coachen in te zetten. Toch is het meer dan dat. Online coachen kent vele voordelen, die we nu optimaal met elkaar gaan ontdekken. Niet als vervanging van alle coaching die moet plaatsvinden, maar als aanvulling.

De inhoud van deze training bestaat uit twee thema’s:
  • Waar moet je op letten als je online gaat coachen?
  • Welke ‘corona-gerelateerde’ coachingsvragen kun je goed aan bod laten komen?
Deze 2 uur durende online training zal plaatsvinden via Zoom. Deelnemers ontvangen voorafgaand aan de training een handleiding voor een optimaal gebruik.

Daarbij vragen wij van deelnemers om voorafgaand aan de training na te denken over een casus/voorbeeld. Enkele casussen worden tijdens de training besproken.

10.00 uur - Aanvang en welkom heten
10.10 uur - Deel 1
11.00 uur - Pauze
11.10 uur - Deel 2
12.00 uur - Vragen, casuïstiek en afronding
12.30 uur - Einde

Doelgroep

De cursus Online coachen in de kinderopvang is bedoeld voor pedagogisch coaches en kinderopvangcoaches en eventueel voor leidinggevenden in de kinderopvang.
Daarbij is hij geschikt voor PM'ers die geïnteresseerd zijn om pedagogisch coach/kinderopvangcoach te worden.

• Kennis over de voordelen van online coachen
  • Beperkingen van online coachen
  • Bewustwording van je eigen invloed als coach (online)
  • Bewustwording van de invloed van eigen angsten en onzekerheid
  • Vaardigheid om keuzes te maken
  • Ontspanning in als je het niet weet (in tijden van onzekerheid en angst)
  • Oefenen van goede vragen

Voorwaarden

Op dit aanbod zijn de algemene voorwaarden van Logavak Opleidingsgroep BV van toepassing.